Wil jij 94% vaker gezien worden?

Deel dit bericht

Om een artikel zo interessant mogelijk aan te prijzen aan de klant zijn verschillende tools van belang, een pakkende titel, een duidelijke beschrijving én niet te vergeten: een treffende afbeelding. In deze blog geef ik een aantal tips om potentiële klanten te werven door middel van foto’s!

Voeg een afbeelding toe!

De eerste tip ligt behoorlijk voor de hand. Zoals in de titel vermeldt: artikelen met afbeeldingen worden maar liefst 94%(!) vaker bekeken dan artikelen zonder afbeeldingen. De eerste stap is dus om te zorgen dat er überhaupt afbeeldingen bij jouw artikelen weergegeven worden.

Houd de focus op het product

Ten tweede is het verstandig om goed op te letten dat de focus echt op het product blijft. Het is bijvoorbeeld verstandig om een neutraal achtergrond te gebruiken zodat de klant niet wordt afgeleid door de omgeving. Daarnaast is het verstandig om je product in actie te laten zien. Het is wel essentieel om het product volledig onder de aandacht te brengen. Wanneer je het product juist in gebruik wilt laten zien is dit ook erg aantrekkelijk voor de klant, maar zorg ook dan dat het product de aandacht krijgt. Natuurlijk kunnen wij dit het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld. Hieronder zijn 3 foto’s weergeven waar de focus volledig ligt op de horloge. Welke foto vind jij het meeste aanspreken?

Een foto blijft persoonlijk, maar mijn voorkeur gaat uit naar een foto om de pols of in de verpakking. De klant krijgt zo een goede impressie van het aan te kopen product en hoe het staat. Op de derde foto zie je wel duidelijk het product gepresenteerd, maar is het verre van uitnodigend.

Zorg ervoor dat de klant het product aan kan raken

Aanraken? Ja! Maar dan op het scherm. Met deze derde tip bedoel ik dat de klant het gevoel moet krijgen dat diegene al voor zich ziet hoe hij/zij het product in handen heeft. Hiervoor helpt het om kwalitatief goede foto’s te plaatsen zodat de klant in kan zoomen en de details kan onderzoeken. Daarnaast helpt het om genoeg foto’s te plaatsen, bijvoorbeeld vanuit meerdere camerastandpunten en van iemand die het product gebruikt. Hierdoor krijgt de klant een goed beeld van hetgeen dat hij/zij wil kopen.

Ik hoop jou met deze tips een stap in de goede richting te hebben geholpen, maar uiteraard zijn dit slechts een paar basistips. Heb je hulp nodig om jouw website van goede afbeeldingen te voorzien? Team ZZPair denkt graag met je mee!

Nog meer ontdekken

Blog

Mobiele website

Wist je dat 57% van de consumenten geen bedrijf aanraadt met een slechte mobiele website? Toen ik zelf voor het

Lees meer

Wil jij jouw bedrijf een boost geven?