Wat voegen online advertenties voor jou toe?
Bij het maken van deze betalende online advertenties hoort natuurlijk ook een passende SEA-strategie. Door een strategie voor je SEA te gebruiken, verschijnt je bedrijf, je producten of diensten in de zoekresultaten van verschillende zoekmachines en dat op de juiste manier, op het juiste moment en naar de juiste klant. Het is niet iets dat je zomaar even tussendoor kan doen, maar het vraagt een goede planning en opvolging. Het opstellen van online advertenties levert je bedrijf vooral voordelen op korte termijn. Van zodra je je campagne met de juiste SEA-strategie activeert, kan je direct de resultaten opvolgen. Dit gaat dan om het aantal impressies, het aantal kliks en het aantal conversies dat de advertentie heeft opgeleverd. Het is belangrijk om dit bij te houden per opgezette online advertenties zodat je kan meten welke het beste scoort en waar je dus meer budget in zal steken. Het zorgt er dus voor dat er meer mensen je advertenties zien, wat leidt tot meer websitebezoeken en zo tot meer aankopen of bezoeken.
Wat is SEA marketing?
De laatste tijd gebruikt men steeds minder vaak de term SEA en spreekt men steeds meer over SEM. Deze term slaat meer op de marketing van SEA en betekent Search Engine Marketing. Door gebruik te maken van een goede marketing voor je SEA is dit een efficiënte manier om vooral je merkbekendheid te laten groeien en dat op een manier waarbij je de kosten drukt. Weet je niet goed hoe je een goede SEA-marketing opzet? We leggen het je graag stap per stap uit:
- Gebruik relevante zoekwoorden die matchen met je website, product of dienst.
- Maak gerichte doelgroepen aan op basis van leeftijd, locatie, taal, maar ook op basis van interesses, eerdere aankopen enzovoort…
- Bepaal zelf hoeveel keer uw advertenties vertoond worden binnen een bepaalde time frame. U hebt hier zelf volledig de touwtjes in handen.
Als je deze stappen zorgvuldig uitvoert, zal je versteld staan van welke resultaten deze SEA-marketing oplevert!