SEA betekenis

Je hebt misschien wel al eens gehoord van SEA, maar als je nog twijfelt over de echte betekenis van SEA kom je dat nu te weten. SEA is de afkorting van Search Engine Advertising en betekent dat je betaalde advertenties verschijnen in de zoekresultaten van verschillende zoekmachines zoals Google, Bing… De betekenis van SEA slaat dus op het feit dat je moet betalen om hoger in de zoekresultaten te verschijnen. Als klanten een zoekwoord intypen dat overeenkomt met een product of dienst dat je bedrijf aanbiedt, is dat het eerste resultaat dat ze te zien krijgen. Het wordt ook aangeduid met het woord ‘advertentie’. Je kan ook Google Shopping gebruiken waarbij je product direct tevoorschijn komt met een afbeelding van het product en de bijbehorende prijs. 

Wat voegen online advertenties voor jou toe?

Bij het maken van deze betalende online advertenties hoort natuurlijk ook een passende SEA-strategie. Door een strategie voor je SEA te gebruiken, verschijnt je bedrijf, je producten of diensten in de zoekresultaten van verschillende zoekmachines en dat op de juiste manier, op het juiste moment en naar de juiste klant. Het is niet iets dat je zomaar even tussendoor kan doen, maar het vraagt een goede planning en opvolging. Het opstellen van online advertenties levert je bedrijf vooral voordelen op korte termijn. Van zodra je je campagne met de juiste SEA-strategie activeert, kan je direct de resultaten opvolgen. Dit gaat dan om het aantal impressies, het aantal kliks en het aantal conversies dat de advertentie heeft opgeleverd. Het is belangrijk om dit bij te houden per opgezette online advertenties zodat je kan meten welke het beste scoort en waar je dus meer budget in zal steken. Het zorgt er dus voor dat er meer mensen je advertenties zien, wat leidt tot meer websitebezoeken en zo tot meer aankopen of bezoeken.  

Wat is SEA marketing?

De laatste tijd gebruikt men steeds minder vaak de term SEA en spreekt men steeds meer over SEM. Deze term slaat meer op de marketing van SEA en betekent Search Engine Marketing. Door gebruik te maken van een goede marketing voor je SEA is dit een efficiënte manier om vooral je merkbekendheid te laten groeien en dat op een manier waarbij je de kosten drukt. Weet je niet goed hoe je een goede SEA-marketing opzet? We leggen het je graag stap per stap uit: 

  1. Gebruik relevante zoekwoorden die matchen met je website, product of dienst. 
  2. Maak gerichte doelgroepen aan op basis van leeftijd, locatie, taal, maar ook op basis van interesses, eerdere aankopen enzovoort…
  3. Bepaal zelf hoeveel keer uw advertenties vertoond worden binnen een bepaalde time frame. U hebt hier zelf volledig de touwtjes in handen.  

Als je deze stappen zorgvuldig uitvoert, zal je versteld staan van welke resultaten deze SEA-marketing oplevert! 

Hoe ZZPair werkt:

Stap een

Jij hebt een marketingprobleem of -uitdaging. Dit laat je aan ons weten. Je kan ons bellen, mailen of je opdracht doorgeven via de shop. Samen brengen we het project in kaart.

Stap twee

De oplossing: Samen met jouw eigen contactpersoon gaan we op zoek naar een oplossing die past bij jouw bedrijf en je budget.

Stap drie

De opdracht: We vertalen de oplossing naar een concrete opdracht. We bespreken de werkzaamheden en prijs aan de hand van een offerte.

Stap vier

Vergelijken en verbinden: Wij gaan op zoek naar de beste ZZPair Expert in ons netwerk. ZZPair vergelijkt alle beschikbare specialisten en kijkt daarbij naar het beschikbare budget.

Stap vijf

Concept en optimalisatie: De ZZPair Experts gaan voor je aan de slag en maken een concept. Natuurlijk krijg je de ruimte om, samen met de Experts, je concept te voorzien van feedback.

Stap zes

Oplevering: We gaan door tot jij 100% tevreden bent. Pas als dat het geval is leveren we het eindproduct op. Heb je daarna weer hulp nodig? Wij staan voor je klaar!

Wat voegt SEA voor jouw bedrijf toe?

Het opstellen van een goede SEA-strategie levert je bedrijf verschillende voordelen zoals: 

  • Ervoor zorgen dat er sprake is van verminderde budgetverspilling
  • Het aantal conversies verhogen 
  • De Return on Investment van je bedrijf optimaliseren 

 

Deze voordelen bekom je bij het implementeren van de juiste SEA-strategie binnen je bedrijf. Door SEA te gebruiken in het bedrijf kan je gerichter mikken naar de doelgroep die geïnteresseerd is in je producten of diensten, maar kan je ook retargeten naar mensen die al eerder op je website zijn geweest, maar toch niet zijn overgegaan tot een aankoop. Bij deze mensen weet je dat het gaat om potentiële kopers dus kan je a.d.h.v. een goede SEA-strategie hen toch nog over de streep trekken om de producten of services van je bedrijf aan te kopen. 

 

Vind je een standaard SEA-advertentie niet genoeg? Dan kan je deze upgraden door nog gebruik te maken van de extensies! Hiermee kan je extra informatie over je bedrijf zelf toevoegen. Denk aan openingstijden, unieke aanbiedingen… Door al deze tips toe te passen in de SEA van je bedrijf, zal je steeds hoger scoren in de zoekresultaten en zo overgaan tot meer impressies, kliks en aankopen. Zie je niet in wanneer je hier wat meer moeite in kan steken? ZZPair, een online marketingbedrijf, zal het je gemakkelijk maken en al je verantwoordelijkheden op zich nemen. Voor meer informatie neem dan nu contact met ons op.

Hoe onze klanten ons beoordelen:

Begin vandaag

Neem contact met ons op en ontvang een open en eerlijk advies. Team ZZPair staat voor jou klaar!

×

Winkelwagen

Neem contact op