Toegang tot je Google accounts beheren

Deel dit bericht

Wanneer je gaat samenwerken met een marketingbureau komt in veel gevallen te vraag mogen wij toegang tot je google accounts? Waarom deze vraag? Het antwoord is simpel, wij als marketeers verzamelen hier onze data om gericht onze campagnes te sturen. Maar hoe geef je nou toegang?

Google ads

  1. Log in op uw Google Ads-account.
  2. Klik rechtsboven in uw account op het gereedschapspictogram Google Ads | Gereedschap [icoon] en vervolgens onder Instellen op Toegang tot accounts.
  3. Klik op de plusknop .
  4. Selecteer een toegangsniveau voor de uitgenodigde gebruiker en geef zijn e-mailadres op in ons geval: zzpair1@gmail.com.
  5. Klik op Uitnodiging verzenden.
  6. Nadat wij de e-mailuitnodiging hebben geaccepteerd, ontvang jij een melding in het account.

Google analytics

  1. Log in bij Google Analytics.
  2. Klik op Beheerder en ga naar het/de gewenste account/property/weergave.
  3. Klik in de kolom Account, Property of Weergave (afhankelijk van of u de gebruiker op account-, property- of weergaveniveau wilt toevoegen) op Gebruikersbeheer.
  4. Klik in de lijst Accountrechten op + en vervolgens op Gebruikers toevoegen.
  5. Geef het e-mailadres op voor het Google-account van de gebruiker. In ons geval zzpair1@gmail.com
  6. Selecteer Nieuwe gebruikers via e-mail op de hoogte brengen om een bericht naar de gebruiker te sturen.
  7. Klik op Toevoegen.

Google search console

  1. Kies een property in search console. 
  2. Klik in het navigatievenster op het pictogram Instellingen Instellingen.
  3. Klik op Gebruikers en rechten.
  4. Klik op Gebruiker toevoegen en selecteer de rechten die aan de gebruiker moeten worden verleend. Typ de naam van het Google-account (e-mailadres) van de nieuwe gebruiker.
  5. Kies het rechtenniveau dat je aan de gebruiker wilt verlenen.
  6. De nieuwe gebruiker moet de property toevoegen aan zijn of haar lijst met property’s om toegang tot de property te krijgen.

Nog meer ontdekken

Blog

Mobiele website

Wist je dat 57% van de consumenten geen bedrijf aanraadt met een slechte mobiele website? Toen ik zelf voor het

Lees meer

Wil jij jouw bedrijf een boost geven?