4 tips voor meer leads!

Meer-leads-door-blog

Deel dit bericht

4 tips voor het generen van meer leads door een blog! 


Wist je dat het onderhouden van een actieve blog leidt tot 97% meer leads voor bedrijven? Als blogger voor ZZPair is dit natuurlijk fijn om te horen én om over te schrijven. In deze blog ga ik jullie daarom meenemen in wat een blog nu eigenlijk is en geef ik 4 redenen waarom ook jij zou moeten overwegen om een blog te starten.

Wat is een blog nu eigenlijk?


Het woord blog is eigenlijk een afkorting van het Engelse weblog. Het is dus de digitale variant van een logboek. In zo’n logboek informeren schrijvers hun lezers over een onderwerp waar zij zich mee bezig houden. Jij als lezer bent bijvoorbeeld waarschijnlijk bij onze blog beland voor meer informatie over de producten die wij als ZZPair bieden, en de blogs die we schrijven helpen jou (hopelijk) bij het krijgen van informatie en tips. Het is voor een bedrijf dan ook een manier om de connectie met klanten te krijgen en verbeteren. Ook blijkt een blog dus daadwerkelijk te helpen om meer klanten op jouw website te laten komen. Nog niet overtuigd? Misschien helpen de 4 redenen die ik nu ga geven waarom een blog ook voor jou een goed idee is.

1: Blogs houden je website interessant.

Een website blijft bij veel bedrijven maanden- of jarenlang precies hetzelfde. Dit nodigt de klanten niet uit om regelmatig de website in de gaten te houden. Het bijhouden van een actieve blog is dan ook een uitstekende aanvulling om klanten wél te verleiden om de website zo nu en dan te bezoeken. De nieuwe content die zij regelmatig kunnen lezen prikkelt namelijk de nieuwsgierigheid. Wanneer de lezers toch al op de site zitten is het voor hun natuurlijk een kleine stap om ook even een kijkje te nemen bij jouw producten of diensten.

2: Met een blog bewijs je dat jij een expert bent in jouw vakgebied.

Naast het interessant houden van de website kan je met een blog ook klanten overtuigen van jouw expertise. Als jij in jouw blog producten bespreekt waar je veel kennis van hebt krijgen klanten vertrouwen in de bekwaamheid van jou bedrijf. Op deze manier kun je klanten overtuigen om juist voor jouw bedrijf te kiezen.

3: Blogs lezen is populair.

De derde reden om een blog te schrijven is dat de klanten het leuk vinden om te lezen. Het blijkt namelijk dat maar liefst 77(!) procent van de internetgebruikers regelmatig blogs leest. Grote kans dat ook in jouw klantenkring veel mensen met plezier uitkijken naar een blog op jouw website.

4: Blogs schrijven is leuk.

De laatste reden die ik mee wil geven om een blog te gaan schrijven is dat het super leuk is. Althans, dat vind ik als blogger voor ZZPair. Als je veel met jouw bedrijf bezig bent is het namelijk ook leuk dat je jouw vakkennis kunt delen met de geïnteresseerden onder jouw klantenkring. Net die leuke klus afgerond en je partner de oren van het hoofd gepraat over dat project? Misschien is het leuk om dat verhaal dan ook te delen met je (potentiële) klanten! En hoe kan dat nou beter dan in jouw eigen blog?

In deze blog heb ik je uitgelegd wat een blog nu eigenlijk is en heb ik 4 redenen gegeven om ook voor jouw bedrijf gebruik te maken van een blog. Als jij graag een blog wilt op je website, maar dit niet zelf wil of kan doen staan wij als ZZPair natuurlijk altijd voor jou klaar met bloggers en/of een blogstrategie! Je kan altijd bellen naar 085-2006252 of even een mailtje sturen naar info@zzpair.nl.

Nog meer ontdekken

Blog

Mobiele website

Wist je dat 57% van de consumenten geen bedrijf aanraadt met een slechte mobiele website? Toen ik zelf voor het

Lees meer

Wil jij jouw bedrijf een boost geven?