Je bedrijf van interessante social media content voorzien, een aantal tips!

Wist je dat interessante content één van de belangrijkste redenen voor mensen is om merken te volgen op sociale media?

Voor een bedrijf is zichtbaarheid belangrijk voor het genereren van potentiële klanten, en dat sociale media een tool is om meer zichtbaarheid te genereren zal voor jou ook geen nieuws zijn. Helaas hebben bedrijven ondanks deze kennis vaak moeite om social media als tool effectief te gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat je moeite hebt met het maken van interessante social media content. Om hierbij te helpen geven wij in deze blog drie eenvoudige tips om uw social media kanalen interessanter te maken voor bezoekers!

Zorg dat de content herkenbaar is voor de bezoeker


De eerste tip is een makkelijke, zorg ervoor dat de bezoeker je merk herkent! Dit kan door gebruik te maken van een huisstijl zodat de bezoeker een vaste stijl van content ziet. Ook het persoonlijk maken van jouw content door bijvoorbeeld met je eigen gezicht op de sociale media te verschijnen vergroot de herkenbaarheid. Daarnaast kunt u gebruik maken van vast terugkomende content zoals een maandelijkse blog of een wekelijkse productreview zodat de lezer gewend raakt om naar uw social media kanalen te komen voor deze content.

Betrek de klant

Ten tweede is het interessant voor potentiële klanten om te zien dat jouw bedrijf betrokken is bij hen als klant. Dit kan je doen door bijvoorbeeld aan jouw volgers te vragen om hun mening over een product. Ook kun je ervaringen van jouw klanten delen met je social media volgers zodat je laat zien klanttevredenheid belangrijk te vinden. Een laatste tip om de klant te betrekken is het organiseren van wedstrijden of prijzenvragen, door een beloning te geven voor de moeite die een klant doet zullen zij actiever betrokken raken bij jouw bedrijf!

Inspireer!

De derde tip die wij jou willen geven is om je volgers te inspireren met de content die jij plaatst. Hiervoor raden we aan om te zorgen dat de content past bij wat jouw klanten meemaken of graag zouden willen meemaken. Geef hiervoor bijvoorbeeld inspirerende voorbeelden wat jouw producten voor de klant kunnen betekenen. Hiermee is het voor de klant duidelijker waarom jouw product voor hen toegevoegde waarde heeft.

Wij hebben in deze blog 3 tips gegeven om in de toekomst interessantere content te posten op je social media. Hopelijk heeft dit je geholpen! Meer hulp nodig of uw social media uit handen geven?

Wij staan klaar om jou verder te helpen om je social media kanalen te verbeteren!