Verhoog de conversie van je e-mailmarketing met deze makkelijke tip

Deel dit bericht

Wist je dat een e-mail met een digitale handtekening 32% vaker wordt beantwoord?

Het belang van een goede afsluiting van e-mailberichten wordt nog al eens onderschat. Berichten met een onprofessionele afsluiting komen regelmatig voorbij, maar wat is daarvan het effect voor u als zzp’er? Het blijkt dat het gemiddeld maar liefst 32% meer reacties oplevert als mailtjes afgesloten worden met een digitale handtekening!

Maar hoe maak ik een goede digitale handtekening?
Het is belangrijk om voor de lezer herkenbaar te zijn en om uw lezer te prikkelen met een bericht. De afsluiting van het bericht is belangrijk om deze goede indruk volledig te maken. In deze blog gaan wij u in 4 stappen uitleggen wat van uw afsluiting een goede digitale handtekening maakt.

Formele afsluiting
In de basis is het belangrijk dat de afsluiting past bij de conversatie. Bij zakelijke berichten hoort daarom een formele afsluiting, hiervoor wordt doorgaans de term ‘met vriendelijke groeten’ gebruikt.

Herkenbaar en benaderbaar
Maar dit is niet alles wat u kunt doen. Om de herkenbaarheid voor de klant te vergroten is het vanzelfsprekend goed om uw bedrijfsnaam onder het bericht te zetten, maar daarnaast kan de lezer met het toevoegen van uw eigen naam en een telefoonnummer het gevoel krijgen dat u als bedrijf benaderbaar en herkenbaar bent.

Een goede laatste indruk
Om de digitale handtekening af te maken is het raadzaam om de afsluiting visueel aantrekkelijk te maken. Dit kan bijvoorbeeld door onderaan het bericht uw bedrijfslogo of een andere herkenbare afbeelding te plaatsen waarmee u de lezer een goede laatste indruk geeft.

De laatste touch
Bovenstaande stappen worden al reeds veel gebruikt. De laatste touch die je kan geven is je eigen creativiteit gebruiken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een link toe te voegen van je website of social media. Een andere mogelijkheid is om een zakelijke profielfoto toe te voegen aan je digitale handtekening. Uiteraard is deze stap erg persoonlijk en wat voor de één goed voelt, voelt voor een ander ongemakkelijk.

Dus:
Deze stappen die uw digitale handtekening verbeteren kunnen voor de lezer net dat zetje geven om wel op uw mail te reageren en u een nieuwe opdracht op te leveren. Kleine moeite, groot plezier!

Vragen of hulp nodig? Neem contact met ons op.

Nog meer ontdekken

Blog

Mobiele website

Wist je dat 57% van de consumenten geen bedrijf aanraadt met een slechte mobiele website? Toen ik zelf voor het

Lees meer

Wil jij jouw bedrijf een boost geven?